Канон покаянный ко господу нашему иисусу христу. Канон покаянный ко господу нашему иисусу христу Канон ко Святому Причащению
Читайте также
Неделя 31-я по Пятидесятнице, святых пр а́ отец. Глас 6-й. Прор. Дании́ла и трех отроко́в: Ана́нии, Аза́рии и Мисаи́ла.
Воскресная служба Октоиха совершается вместе со службой святых праотец (см. в Минее 11 декабря) и службой прор. Даниила и святых отроков (см. в Минее 17 декабря) по Марковой главе Типикона под 17 декабря: «Подоба́ет ве́дати: а́ще случи́тся свята́го проро́ка Дании́ла, и святы́х трие́х отроко́в, в Неде́лю святы́х пра́отец».
Примечание. Если случится Рождество Христово в понедельник, то Неделя святых праотец бывает 17 декабря, а Неделя святых отцов (она же пред Рождеством Христовым) 24 декабря (см. Типикон, 11 декабря).
Порядок чтений, согласно календарю:
На великой вечерне «Блажен муж» – кафизма вся.
На «Господи, воззвах» стихиры на 10: воскресные, глас 6-й – 3, праотцев, глас 8-й – 3, пророка, глас 4-й – 2, и отроков, глас тот же – 2. «Слава» – праотцев, глас 6-й: «И́же пре́жде зако́на…», «И ныне» – догматик, глас тот же: «Кто Тебе не ублажи́т…».
Вход. Прокимен дня.
На литии стихира храма, стихира пророка, глас 4-й: «На Престо́ле седя́щаго…» (см. на «Господи, воззвах»), стихира отроков, глас тот же: «Словеси́ прему́дрости твоея́…» (см. на «Господи, воззвах»), и ина стихира пророка, глас 2-й: «Духо́вно нас, ве́рнии…» (см. славник на «Господи, воззвах»). «Слава» – праотцев, глас 1-й: «Луча́ми облиста́вшеся…», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Се испо́лнися Иса́иино прорече́ние…».
На стиховне стихиры воскресные, глас 6-й. «Слава» – праотцев, глас 3-й: «Пра́отцев собо́р…», «И ныне» – пророка, глас 6-й: «Дании́л, муж жела́ний…».
По Трисвятом – «Богородице Дево…» (дважды) и тропарь праотцев, глас 2-й: «Ве́рою пра́отцы оправда́л еси...» (единожды).
На утрене на «Бог Господь» – тропарь воскресный, глас 6-й (дважды). «Слава» – тропарь святых (пророка и отроков), глас 2-й: «Ве́лия ве́ры исправле́ния...», «И ныне» – тропарь праотцев, глас тот же: «Ве́рою пра́отцы оправда́л еси...».
Кафизмы 2-я и 3-я. Малые ектении. Седальны воскресные .
Полиелей. «Ангельский собор…». Ипакои гласа. Седален праотцев, глас 8-й: «Авраа́ма, Исаа́ка же и Иа́кова…» (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же: «Благода́рственное похвале́ние…». Степенны и прокимен – гласа. Евангелие воскресное 9-е. «Воскресение Христово видевше…». По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами апостолов…». Стихира воскресная, глас 6-й: «Воскрес Иисус от гроба…».
Каноны: воскресный со ирмосом на 4 (ирмосы единожды), святых на 6 (пророка на 3 и отроков на 3) и праотцев на 4.
Примечание. В каноне пророка поются только три тропаря, а Богородичен оставляется; в каноне же отроков первые два тропаря поются «за един», далее – еще один тропарь и Богородичен. Таким образом, каноны пророка и отроков поются каждый на 3, а вместе получается на 6 (см. Типикон, 17 декабря, Маркова глава).
Библейские песни «Поем Господеви…».
Катавасия «Христос раждается…».
По 3-й песни – кондак пророка, глас 3-й: «Просвети́вшееся Ду́хом...», и икос пророка, глас тот же; седален пророка, глас 8-й. «Слава» – седален отроков, глас тот же , «И ныне» – ипакои праотцев, глас 2-й.
По 6-й песни – кондак и икос праотцев, глас 6-й.
На 9-й песни поем «Честнейшую».
По 9-й песни – «Свят Господь Бог наш». Ексапостиларий воскресный 9-й, светилен праотцев: «Ада́ма восхва́лим...». «Слава» – светилен пророка: «И́же во проро́цех...», «И ныне» – Богородичен Минеи: «Со́лнце вели́кое…» (см. в службе праотцев).
«Всякое дыхание…» и хвалитные псалмы.
На хвалитех стихиры на 8: воскресные, глас 6-й – 4, и праотцев, глас 2-й – 4 (с припевами: «Благослове́н еси, Го́споди…», «Яко пра́веден еси о всех…»; первая стихира – дважды). «Слава» – праотцев, глас 7-й: «Прииди́те вси, ве́рно торжеству́им…», «И ныне» – «Преблагословенна еси…».
Великое славословие. По Трисвятом – тропарь воскресный: «Воскрес из гроба…».
Перед 1-м часом на «Слава, и ныне» – стихира евангельская 9-я.
На 1-м и 6-м часах – тропарь воскресный. «Слава» – тропарь праотцев: «Ве́рою пра́отцы оправда́л еси...». Кондак праотцев.
На 3-м и 9-м часах – тропарь воскресный. «Слава» – тропарь святых (пророка и отроков): «Ве́лия ве́ры исправле́ния...». Кондак праотцев.
На Литургии блаженны гласа – 4, праотцев, песнь 3-я – 4, и пророка, песнь 6-я – 4.
По входе – тропарь воскресный, тропарь святых (пророка и отроков), глас 2-й: «Ве́лия ве́ры исправле́ния...». «Слава» – кондак пророка, глас 3-й: «Просвети́вшееся Ду́хом...», «И ныне» – кондак праотцев, глас 6-й: «Рукопи́саннаго о́браза...».
Прокимен – Песнь отцев, глас 4-й: «Благослове́н еси, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших…», стих: «Яко пра́веден еси о всех...»; и прокимен святых (пророка и отроков), глас тот же: «Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев».
Аллилуиарий – праотцев, глас 4-й: «Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́...»; и святых (пророка и отроков), глас тот же: «Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их...».
Апостол и Евангелие – Недели праотцев (Кол., 257 зач.; Лк., 76 зач.) и святых (пророка и отроков – Евр., 330 зач.; Лк., 62 зач.).
Примечание. В Неделю святых праотец, согласно Уставу, читается Апостол Недели 29-й (Кол., 257 зач.) и Евангелие Недели 28-й (Лк., 76 зач.). См. также примечания 3 декабря.
Причастен – воскресный: «Хвали́те Го́спода…», и праотцев (и святых): «Ра́дуйтеся, пра́веднии…».
См.: Минея-Декабрь. М., 2002. Ч. 1. С. 406–421.
По первом стихословии на «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный 6-го гласа: «Благослове́нную нареки́й…».
Канон отроков – второй в службе Минеи 17 декабря и первый в службе праотцев (см. в Минее 11 декабря).
В Минее сначала приводится седален отроков, а потом пророка.– Сост.
Ср.: Типикон, 17 декабря, Маркова глава; Розанов В. Богослужебный Устав Православной Церкви. С. 303.
Ср.: Розанов В. Богослужебный Устав Православной Церкви. С. 362.
Кондак, глас 6-й:
От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устнами вся учиши покланятися в Троице Единому Богу, Иоанне Златоусте всеблаженне, преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.
Из книги Пути блаженных. Ксения Петербургская. Матронушка-Босоножка. Мария Гатчинская. Любушка Сусанинская автора Печерская Анна ИвановнаКондак, глас 6 Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих
Из книги 50 главных молитв на привлечение любимого человека в свою жизнь автора Берестова НаталияКондак, глас 4 Иоаким и Анна поношения безчадства, и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая, во святем Рождестве Твоем. То празднуют и людие Твои, вины прегрешений избавльшеся, внегда звати Ти: неплоды раждает Богородицу и Питательницу жизни
Из книги 100 молитв на быструю помощь. Самые сильные молитвы на исцеление автора Берестова НаталияКондак, глас 8 Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы; ускорим на молитву и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, предваряет на помощь и избавляет от великих
Из книги Настоящая помощь в трудный час [Николай Чудотворец, Матрона Московская, Серафим Саровский] автора Михалицын Павел ЕвгеньевичКондак, глас 6 Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице: Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не
Из книги автораКондак, глас 4 Величия Твоя кто исповесть, Пресвятая Дево, Творца всех Христа Бога рождшая? Едина бо еси Мати и Дева Преблагословенная и Препрославленная, упование наше, источник благостыни, верным прибежище и миру
Из книги автораКондак, глас 6-й Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебя надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы рабы, да не
Из книги автораКондак, глас 8-й Многоразличныя подвиги жития твоего кто исповесть? Многообразныя милости Божия тобою явленныя кто исчислит? Дерзновение же твое у Пречистыя Богородицы и Всещедраго Бога добре ведуще, во умилении сердечнем зовем ти: не лиши и нас твоея помощи и
Из книги автораКондак, глас 2-й Вышняго светом озарився, блаженне, просвещаеши вся, иже любовию чествующия твое, отче, честное страдание. Василие священнострадальне, моли Христа Бога непрестанно о всех
Из книги автораКондак, глас 8-й Днесь веселое наста ныне Твое торжество, Богомати Пречистая, вси вернии исполнишася радости и веселия, яко сподобльшеся изрядно воспевати предивное явление честнаго образа Твоего и рождшагося от Тебе Младенца, истинна же Бога, Егоже двема рукама
Из книги автораКондак, глас 3-й Отеческую прелесть оставльше, святии, приведостеся Христови, всем души усердием стасте мужемудренно до смерти. Темже и взясте победы почесть воистинну, о всех Владыку нашего непрестанно
Из книги автораКондак, глас 4-й Обрел еси Богодохновение в видения восход: сего ради слово истины исправляя и веры ради пострадал еси даже до крове, священномучениче Власие, моли Христа Бога спастися нашим
Из книги автораКондак, глас 8-й Священия помазанием и мучения кровию украсился еси, славне Власие, сияеши всюду, в Вышних ликуя и нас назирая, в храм твой пришедшия и в нем тебе непрестанно зовущия: всех нас
Из книги автораКондак, глас 2-й Божественный гром, труба духовная, веры насадителю и отсекателю ересей, Троицы угодниче, великий святителю Мироне, со Ангелы предстоя присно, моли непрестанно о всех
Из книги автораКондак, глас 6 Звезда светлая явился еси непрелестная мирови, Солнца Христа возвещающи зарями твоими, страстотерпче Сисиние, и прелесть погасил еси всю, нам же подавши свет, молися непрестанно о всех
Из книги автораКондак, глас 3-й Православными догматы Церковь уяснив, и Христову, блаженно, честную икону почитати и покланятися всех научив, облечил еси иконоборцев безбожное веление. Сего ради вопием ти: о отче, радуйся, мудре
Из книги автораКондак, глас 2 Мира красоту и яже в нем тленная оставив, преподобне, в Саровскую обитель вселился еси, и тамо ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению: сего ради и Христос тебе, отче Серафиме, прослави и даром исцелений и чудес обогати. Темже вопием ти: радуйся,
Постараемся детально ответить на вопрос: 6 молитва ко причастию на сайте: сайт - для наших многоуважаемых читателей.
Последование ко Святому Причащению
Последование ко Святому Причащению состоит из молитв и канона. Канон читается накануне причастия вечером, после вечерних молитв, вместе Каноном покаянным, Каноном молебным ко Пресвятой Богородице и Каноном Ангелу-хранителю. Все остальные молитвы и псалмы читаются утром в день причастия сразу после утренних молитв или непосредственно в храме перед причащением.
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
(Tрижды)
Господи, помилуй. (Трижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу,
Господи, помилуй. (12раз)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.(Поклон)
Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя, на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси, жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне, умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего, и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.
Господня земля, и исполнение ея, вселенная, и вси живущии на ней. Той на морях основал ю есть, и на реках уготовал ю есть. Кто взыдет на гору Господню? Или кто станет на месте святем Его? Неповинен рукама и чист сердцем, иже не прият всуе душу свою, и не клятся лестию искреннему своему. Сей приимет благословение от Господа, и милостыню от Бога, Спаса своего. Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь Славы. Кто есть сей Царь Славы? Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная, и внидет Царь Славы. Кто есть сей Царь Славы? Господь сил, Той есть Царь Славы.
Веровах, темже возглаголах, аз же смирихся зело. Аз же рех во изступлении моем: всяк человек ложь. Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Чашу спасения прииму, и имя Господне призову, молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Честна пред Господем смерть преподобных Его. О, Господи, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабыни Твоея; растерзал еси узы моя. Тебе пожру жертву хвалы, и во имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его, во дворех дому Господня, посреди тебе, Иерусалиме.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуия. (Трижды с тремя поклонами)
Беззакония моя презри, Господи, от Девы рождейся, и сердце мое очисти, храм то творя пречистому Твоему Телу и Крови, ниже отрини мене от Твоего лица, без числа имеяй велию милость.
Во причастие святынь Твоих како дерзну [вниду], недостойный? Аше бо дерзну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходатайствую многогрешной души моей. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Многая множества моих, Богородице, прегрешений, к Тебе прибегох, Чистая, спасения требуя: посети немощствующую мою душу, и моли Сына Твоего и Бога нашего, дати ми оставление, яже содеях лютых, Едина благословенная.
[Во Святую Четыредесятницу:
Егда славнии ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, и беззаконным судиям Тебе праведнаго Судию предает. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша: бежи несытыя души, Учителю таковая дерзнувшия. Иже о всех благий Господи, слава Тебе.]
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Канон ко Святому Причащению
Ирмос: Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Хлеб живота вечнующаго да будет ми Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и Честная Кровь, и недуг многообразных исцеление.
Припев:
Осквернен делы безместными окаянный, Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, егоже мя сподоби.
Припев:
Богородичен: Земле благая, благословенная Богоневесто, клас прозябшая неоранный и спасительный миру, сподоби мя сей ядуща спастися.
Ирмо́с: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Слезныя ми подаждь, Христе, капли, скверну сердца моего очищающия: яко да благою совестию очищен, верою прихожду и страхом, Владыко, ко причащению Божественных Даров Твоих.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Во оставление да будет ми прегрешений Пречистое Тело Твое, и Божественная Кровь, Духа же Святаго общение, и в жизнь вечную, Человеколюбче, и страстей и скорбей отчуждение.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Хлеба животнаго Tрапеза Пресвятая, свыше милости ради сшедшаго, и мирови новый живот дающаго, и мене ныне сподоби недостойнаго, со страхом вкусити сего, и живу быти.
Ирмо́с: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Восхотел еси, нас ради воплощься, Многомилостиве, заклан быти яко овча, грех ради человеческих: темже молю Тя, и моя очисти согрешения.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Исцели души моея язвы, Господи, и всего освяти: и сподоби, Владыко, яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Умилостиви и мне сущаго от утробы Твоея, Владычице, и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, яко да прием умнаго бисера, освящуся.
Ирмо́с: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного бога не знаем.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Якоже предрекл еси, Христе, да будет убо худому рабу Твоему, и во мне пребуди, якоже обещался еси: се бо Тело Твое ям Божественное, и пию Кровь Твою.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Слове Божий и Боже, угль Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение, и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Марие, Мати Божия, благоухания честное селение, Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, яко да освящений причащуся Сына Твоего.
Ирмо́с: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Ум, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, и сподоби неосужденно, Владыко, к страшным Тайнам приступити.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Да бых устранился от страстей, и Твоея благодати имел бы приложение, живота же утверждение, причащением Святых, Христе, Таин Твоих.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Божие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, Святыя Матере Твоея мольбами.
Хлеб, Христе, взяти не презри мя, Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, да не будет ми в суд, да будет же ми в живот вечный и безсмертный.
Ирмо́с: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно, едине Блаже, яко да славлю Тя.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, трепетом и любовию со благоговением, Человеколюбче, приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, и пети Тебе сподоби: благословен еси, Господи, Боже отец наших.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Спаса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, молю Тя ныне, раб Твой, Чистую нечистый: хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, очисти всего от скверны плоти и духа.
Ирмо́с: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Небесных, и страшных, и святых Твоих, Христе, ныне Таин, и Божественныя Твоея и тайныя вечери общника быти и мене сподоби отчаяннаго, Боже, Спасе мой.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Под Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; се бо дерзая на милость Твою, ям Тело Твое, и пию Кровь Твою.
Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Троичен: Трепещу, приемля огнь, да не опалюся яко воск и яко трава; oле страшнаго таинства! oле благоутробия Божия! Како Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетленен сотворяюся?
Ирмо́с: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Христос есть, вкусите и видите: Господь нас ради, по нам бо древле бывый, единою Себе принес, яко приношение Отцу Своему, присно закалается, освящаяй причащающияся.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Душею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, да буду дом Твой причащением священных Таин, живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, Благодетелю Многомилостиве.
Припев: Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя.
Якоже огнь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Бог воплотися от чистых кровей Твоих; темже всякий род поет Тя, Владычице, умная же множества славят, яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, осуществовавшагося человечеством.
Молитвы ко Святому Причащению
Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Если неделя, тропарь воскресный по гласу. Если же нет, настоящие тропари, глас 6-й:
Помилуй нас, Господи, помилуй нас; всякаго бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву, яко Владыце, грешнии приносим: помилуй нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом; не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших. Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиися на Тя да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед: Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Господи, помилуй. (40 раз) И поклоны, сколько хочешь.
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть.
Божественную же пия Кровь ко общению,
Первее примирися тя опечалившим.
Таже дерзая, таинственное брашно яждь.
Прежде причастия страшныя жертвы,
Животворящаго Тела Владычня,
Сим помолися образом со трепетом:
Молитва 1-я, Василия Великого
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, Источниче жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, безначальнаго Отца соприсносущный Сыне и собезначальный, премногия ради благости в последния дни в плоть оболкийся, и распныйся, и погребыйся за ны неблагодарныя и злонравныя, и Твоею Кровию обновивый растлевшее грехом естество наше, Сам, Безсмертный Царю, приими и мое грешнаго покаяние, и приклони ухо Твое мне, и услыши глаголы моя. Согреших бо, Господи, согреших на небо и пред Тобою, и несмь достоин воззрети на высоту славы Твоея: прогневах бо Твою благость, Твоя заповеди преступив, и не послушав Твоих повелений. Но Ты, Господи, незлобив сый, долготерпелив же и многомилостив, не предал еси мя погибнути со беззаконьми моими, моего всячески ожидая обращения. Ты бо рекл еси, Человеколюбче, пророком Твоим: яко хотением не хощу смерти грешника, но еже обратится и живу быти ему. Не хощеши бо, Владыко, создания Твоею руку погубити, ниже благоволиши о погибели человечестей, но хощеши всем спастися, и в разум истины приити. Темже и аз, аще и недостоин есмь небесе и земли, и сея привременныя жизни, всего себе повинув греху, и сластем поработив, и Твой осквернив образ; но творение и создание Твое быв, не отчаяваю своего спасения окаянный, на Твое же безмерное благоутробие дерзая, прихожду. Приими убо и мене, Человеколюбче Господи, якоже блудницу, яко разбойника, яко мытаря и яко блуднаго, и возми мое тяжкое бремя грехов, грех вземляй мира, и немощи человеческия исцеляяй, труждающияся и обремененныя к Себе призываяй и упокоеваяй, не пришедый призвати праведныя, но грешныя на покаяние. И очисти мя от всякия скверны плоти и духа, и научи мя совершати святыню во страсе Твоем: яко да чистым сведением совести моея, святынь Твоих часть приемля, соединюся святому Телу Твоему и Крови, и имею Тебе во мне живуща и пребывающа, со Отцем, и Святым Твоим Духом. Ей, Господи Иисусе Христе, Боже мой, и да не в суд ми будет причастие пречистых и животворящих Таин Твоих, ниже да немощен буду душею же и телом, от еже недостойне тем причащатися, но даждь ми, даже до конечнаго моего издыхания, неосужденно восприимати часть святынь Твоих, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, и во благоприятен ответ на Страшнем судищи Твоем: яко да и аз со всеми избранными Твоими общник буду нетленных Твоих благ, яже уготовал еси любящим Тя, Господи, в нихже препрославлен еси во веки. Аминь.
Молитва 2-я, святого Иоанна Златоустого
Господи Боже мой, вем, яко несмь достоин, ниже доволен, да под кров внидеши храма души моея, занеже весь пуст и пался есть, и не имаши во мне места достойна еже главу подклонити: но якоже с высоты нас ради смирил еси Себе, смирися и ныне смирению моему; и якоже восприял еси в вертепе и в яслех безсловесных возлещи, сице восприими и в яслех безсловесныя моея души, и во оскверненное мое тело внити. И якоже не неудостоил еси внити, и свечеряти со грешники в дому Симона прокаженнаго, тако изволи внити и в дом смиренныя моея души, прокаженныя и грешныя; и якоже не отринул еси подобную мне блудницу и грешную, пришедшую и прикоснувшуюся Тебе, сице умилосердися и о мне грешнем, приходящем и прикасающем Ти ся; и якоже не возгнушался еси скверных ея уст и нечистых, целующих Тя, ниже моих возгнушайся сквернших оныя уст и нечистших, ниже мерзких моих и нечистых устен, и сквернаго и нечистейшаго моего языка. Но да будет ми угль пресвятаго Твоего Тела, и честныя Твоея Крове, во освящение и просвещение и здравие смиренней моей души и телу, во облегчение тяжестей многих моих согрешений, в соблюдение от всякаго диавольскаго действа, во отгнание и возбранение злаго моего и лукаваго обычая, во умерщвление страстей, в снабдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати, и Твоего Царствия присвоение. Не бо яко презираяй прихожду к Тебе, Христе Боже, но яко дерзая на неизреченную Твою благость, и да не на мнозе удаляяйся общения Твоего, от мысленнаго волка звероуловлен буду. Темже молюся Тебе: яко един сый Свят, Владыко, освяти мою душу и тело, ум и сердце, чревеса и утробы, и всего мя обнови, и вкорени страх Твой во удесех моих, и освящение Твое неотъемлемо от мене сотвори; и буди ми помощник и заступник, окормляя в мире живот мой, сподобляя мя и одесную Тебе предстояния со святыми Твоими, молитвами и моленьми Пречистыя Твоея Матере, невещественных Твоих служителей и пречистых сил, и всех святых, от века Тебе благоугодивших. Аминь.
Молитва 3-я, Симеона Метафраста
Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием, и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленныя страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования, и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие, и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки прийти судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 4-я, святого Иоанна Дамаскина
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго Живота и царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая прихожду к Тебе рекшему: ядый Мою плоть, и пияй Мою кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленнe во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства; во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем судищи Твоем: не в суд или во осуждение.
Молитва 6-я,святого Симеона Нового Богослова
Молитва 7-я, святого Иоанна Златоустого
Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и пречистое Твое Тело и честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты, яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси, внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Господи Иисусе Христе Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения, и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящего дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя Пречистыя и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение, и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 10-я, святого Иоанна Дамаскина
Пред дверьми храма Твоего предстою, и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу, и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя, и Небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.
Молитва святого Иоанна Златоустого
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь.
Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:
Се приступаю к Божественному Причащению.
Содетелю, да не опалиши мя приобщением:
Огнь бо еси, недостойныя попаляяй.
Но убо очисти мя от всякия скверны.
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
Боготворящую Кровь ужаснися, человече, зря:
Огнь бо есть, недостойныя попаляяй.
Божественное Тело и обожает мя и питает:
Обожает дух, ум же питает странно.
Усладил мя еси любовию, Христе, и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.
Во светлостех Святых Твоих како вниду недостойный? Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, и связан извержен буду от Ангелов. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
М ир Вам, дорогие посетители православного сайта “Семья и Вера”!
Н аступил Воскресный день, в который во всех православных храмах Русской Православной Церкви проходит праздничное Воскресное Богослужение. Всенощное бдение (вечерня и утреня) служится в субботу вечером, а сама Божественная Литургия в Воскресенье утром.
Б огослужение 6-го Воскресного гласа будет проходить в нынешнем 2017 году в следующие Воскресные дни: 14 января; 4 марта; 15 июля; 9 сентября; 4 ноября; 30 декабря.
Т ем из Вас, кто не может посетить храм в эти дни, предлагаем прослушать аудиозапись Воскресной службы. По ниже приведенному тексту многих стихир и Воскресного канона, можно следить за Богослужением.
ВЕЧЕРНЯ. ГЛАС 6-Й
Воскресные стихиры на Господи воззвах
П обеду имея, Христе, юже на ада, / на Крест возшел еси: / да во тьме смерти седящия воскресиши с Собою, / Иже в мертвых Свободь, / Источаяй живот от Своего света, / Всесильне Спасе, помилуй нас.
[Победу одерживая над адом, / на Крест взошел Ты, Христе,/ чтобы во тьме смертной сидевших воскресить с Собою; / среди мертвых – Свободный, / Источающий жизнь от Своего света, / всесильный Спаситель, помилуй нас!]
Д несь Христос смерть поправ, / якоже рече, воскресе, / и радование мiрови дарова, / да вси взывающе, песнь тако рцем: / Источниче жизни, Неприступный Свете, / Всесильне Спасе, помилуй нас.
[В сей день Христос, смерть поправ, / как сказал, воскрес, / и радость миру даровал, / чтобы все мы возглашали Ему песнь, так говоря: / «Источник жизни, неприступный свет, / всесильный Спаситель, помилуй нас!»]
Т ебе, Господи, Сущаго по всей твари, / грешнии камо бежим; / на Небеси Сам живеши, / во аде попрал еси смерть. / Во глубины морския; / тамо рука Твоя, Владыко. / К Тебе прибегаем, / Тебе припадающе молимся: / Воскресый из мертвых, помилуй нас.
[От Тебя, Господи, во всем творении Сущего, / куда мы, грешные, можем бежать? / На небо? Но Ты Сам там обитаешь. / Во ад? Но Ты попрал смерть. / В глубины морские? / И там рука Твоя, Владыка. / К Тебе прибегаем, к Тебе припадая, молим: / «Воскресший из мертвых, помилуй нас!»]
С
К то Тебе не ублажит, Пресвятая Дево; / кто ли не воспоет Твоего Пречистаго Рождества; / безлетно бо от Отца Возсиявый Сын Единородный, / Тойже от Тебе, Чистыя, пройде, / неизреченно воплощься, / естеством Бог сый, / и естеством быв Человек нас ради, / не во двою лицу Разделяемый, / но во Двою Естеству / неслитно Познаваемый. / Того моли, Чистая, Всеблаженная, / помиловатися душам нашим.
[Кто не прославит Тебя, Всесвятая Дева? / Кто не воспоет девственного рождения от Тебя? / Ибо вне времени воссиявший от Отца Сын Единородный, / Он Самый произошел от Тебя, Чистой, неизъяснимо воплотившись. / Он – Бог по естеству, / и ради нас по естеству став человеком, / не разделяется на два лица, / но познается в двух неслиянных естествах. / Моли Его, Святая, Всеблаженная, / о помиловании душ наших.]
Воскресные стихиры на стиховне, глас 6-й
В оскресение Твое, Христе Спасе, / Ангели поют на Небесех, / и нас на земли сподоби, / чистым сердцем / Тебе славити.
[Воскресение Твое, Христе Спаситель, / Ангелы воспевают на небесах: / и нас на земле удостой / чистым сердцем / Тебя славить.]
В рата сокрушив медная, / и вереи адовы сотрый, / яко Бог всесилен, / род человеческий падший воскресил еси. / Сего ради и мы согласно вопием: / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
[Врата сокрушив медные / и засовы ада разбив, как Бог всесильный, / падший род человеческий Ты воскресил. / Потому и мы в песнях возглашаем: / «Воскресший из мертвых Господи, слава Тебе!»]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Т ворец и Избавитель мой, Пречистая, / Христос Господь из Твоих ложесн прошед, / в мя Оболкийся, / первыя клятвы Адама свободи. / Темже Ти, Всечистая, / яко Божии Матери же и Деве, / воистинну вопием немолчно: / радуйся Ангельски, радуйся, Владычице, / Предстательство и Покрове, / и Спасение душ наших.
[Творец и Искупитель мой, Всечистая, / Христос Господь, / произошел из чрева Твоего, / в меня, человека, облекшись / и Адама от древнего проклятия освободил. / Потому Тебе, Всечистая, / как Божией Матери и истинной Деве / «Радуйся» возглашаем с Ангелом не умолкая: / «Радуйся, Владычица, защита, и покров, / и спасение душ наших!»]
Тропарь, глас 6-й
А нгельския Силы на гробе Твоем, / и стрегущии омертвеша; / и стояше Мария во гробе, / ищущи Пречистаго Тела Твоего. / Пленил еси ад, не искусився от него; / сретил еси Деву, даруяй живот. / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
[Ангельские Силы – при гробе Твоем, / и охранявшие его омертвели, / а Мария стояла в гробнице / и искала пречистое тело Твое. / Ты опустошил ад, не потерпев от него, / Ты встретил Деву, дарующий жизнь. / Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Б лагословенную нарекий Твою Матерь, / пришел еси на страсть вольным хотением, / возсияв на Кресте, взыскати хотя Адама, / глаголя ангелом: срадуйтеся Мне, / яко обретеся погибшая драхма. / Вся мудре устроивый, Боже наш, слава Тебе!
[Назвав Благословенную Своею Матерью, / пришел Ты на страдания по доброй воле, / воссияв на Кресте, желая отыскать Адама, / и возглашая Ангелам: «Радуйтесь со Мной, / ибо нашлась потерянная драхма!» / Все мудро устроивший, (Боже наш,) слава Тебе!]
Воскресная песнь после Евангелия
В оскресение Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему покланяемся, Христе, / и святое Воскресение Твое поем и славим: / Ты бо еси Бог наш, / разве Тебе иного не знаем, / имя Твое именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресению: / се бо прииде крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресение Его: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши.
[Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему поклоняемся, Христе, / и Святое воскресение Твоё поём и славим, / ибо Ты – Бог наш, / кроме Тебя иного не знаем, / имя Твоё призываем. / Придите, все верные, / поклонимся святому Христову воскресению, / ибо вот, пришла через Крест / радость всему миру. / Всегда благословляя Господа, / воспеваем воскресение Его, / ибо Он, распятие претерпев, / смертию смерть сокрушил.]
Канон воскресный, глас 6-й
Песнь 1
Ирмос: Я ко по суху, пешешествовав Израиль / по бездне стопами, / гонителя фараона / видя потопляема, / Богу / победную песнь / поим, вопияше.
[Как по суше прошел Израиль / по бездне стопами, / и взывал, гонителя фараона видя утопавшим: / «Богу победную песнь воспоем!»]
Припев: С лава Господи, святому Воскресению Твоему.
Р аспростертыма дланьма на кресте, / отеческаго исполнил еси благоволения, благий Иисусе, всяческая. / темже победную песнь Тебе вси поим.
[Распростертыми на Кресте руками / Ты исполнил все благоволением Отца, благой Иисусе. / Потому победную песнь / мы все Тебе воспоем.]
С трахом к Тебе, яко рабыня, смерть / повелена приступи Владыце живота, / тою подающему нам безконечный живот и воскресение.
[Со страхом, как рабыня, / смерть, повинуясь приказанию, / приступает к Тебе, Владыке жизни, / чрез нее даровавшему нам / бесконечную жизнь и воскресение.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
С воего приемши Содетеля, яко Сам восхоте, / от безсеменнаго Твоего чрева, паче ума воплощаема, Чистая, / тварей воистинну явилася еси, Владычица.
[Своего Создателя приняв, / как Сам Он восхотел, / из бессеменного Твоего чрева / превыше ума воплощающегося, Чистая, / Ты явилась поистине Владычицею всех творений.]
Песнь 3
Ирмос: Н есть свят, / якоже Ты, Господи Боже мой, / вознесый рог верных Твоих, Блаже, / и утвердивый нас на камени / исповедания Твоего.
[Нет святого, / как Ты, Господи Боже мой, / возвысивший достоинство верных Тебе, Благой, / и утвердивший нас на камне / исповедания Твоего.]
Б ога распинаема плотию зрящи тварь, растаявашеся страхом: / но содержительною дланию нас ради Распятаго, крепко держима бе.
[Бога видя, распинаемым плотию, / все творение от страха распадалось; / но объемлющей рукою за нас Распятого / удерживалось крепко.]
С мертию смерть разорена лежит окаянная без дыхания: / Живота бо не терпящи божественнаго приражения, / умерщвляется крепкий, и даруется всем воскресение.
[Смертию Христовой уничтоженная, / бездыханной смерть жалкая лежит; / ибо, Жизни Божественного натиска не вынося, / сильный умерщвляется, / и всем даруется воскресение.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Б ожественнаго рождества Твоего, Чистая, / всякий естества чин превосходит чудо: / Бога бо преестественне зачала еси во чреве, / и рождши пребываеши присно Дева.
[Чудо Божественного рождения Тобою, Чистая, / всякий закон природы превышает; / ибо Бога Ты сверхъестественно во чреве зачала / и, родив, вечно пребываешь Девой.]
Песнь 4
Ирмос: Х ристос моя сила, / Бог и Господь, / честная Церковь / Боголепно поет, взывающи, / от смысла чиста о Господе празднующи.
[«Христос – моя сила, / Бог и Господь», / – святая Церковь благоговейно поет, / возглашая от чистого разума, / в Господе торжествуя.]
Д рево процвело есть, Христе, истинныя жизни: / крест бо водрузися, / и напоен быв кровию и водою от нетленнаго Твоего ребра, / живот нам прозябе.
[Древо истинной жизни расцвело, Христе; / ибо Крест был водружен / и, орошенный кровью и водою / от Твоих непорочных ребр, / жизнь нам произрастил.]
Н е ктому змий мне ложне обожение подлагает: / Христос бо богоделатель человеческаго естества, / ныне невозбранно стезю живота мне отверзе.
[Змий мне больше лживо / не предлагает обожения; / ибо Христос, Божественный Создатель человеческого естества, / ныне мне путь жизни / беспрепятственно открыл.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Я ко воистинну неизвещанна и непостижима, / яже Твоего боголепнаго, Богородице, суть рождества, / сущим на земли и на небеси, Приснодево, таинства.
[Как по истине неизреченны / и непостижимы явились таинства / Твоего, Богородица, Божественного чревоношения, / для тех, кто на земле / и на небе, Приснодева!]
Песнь 5
Ирмос: Б ожиим / светом Твоим, Блаже, / утреннюющих Ти души / любовию озари, молюся, / Тя ведети, Слове Божий, / истиннаго Бога, / от мрака греховнаго взывающа.
[Божественным светом Своим, Благой, / души с рассвета к Тебе стремящихся / любовью озари, – молюсь я, – / чтобы знать Тебя, Слово Божие, истинного Бога, / от мрака грехов / к Себе призывающего.]
У ступают мне херувими ныне, / и пламенное оружие, Владыко, плещи мне дает, / Тя видевше, Слове Божий, истиннаго Бога, / разбойнику путь сотворшаго в рай.
[Отступают предо мною ныне Херувимы, / и пламенный меч обращается для меня вспять, Владыка, / при виде Тебя, Слово Божие, истинного Бога, / открывшего путь разбойнику в рай.]
Н е ктому боюся, еже в землю, Владыко Христе, возвращения: / Ты бо от земли мя возвел еси забвенна, / благоутробия ради многаго, / к высоте нетления воскресением Твоим.
[Более я не боюсь / возвращения в землю, Христе-Владыка; / ибо Ты, по милосердию великому, / от земли меня, забытого, возвел / на высоту нетления воскресением Своим.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
И же Богородицу Тя от души, Владычице мира благая, / исповедающих спаси: / Тебе бо предстательство непоборимое имамы, / истинную Богородительницу.
[Исповедующих Тебя Богородицею от души, / спаси, благая мiра Владычица, / ибо мы в Тебе защиту непобедимую, / имеем как в истинной Божией Родительнице.]
Песнь 6
Ирмос: Ж итейское море, / воздвизаемое зря напастей бурею, / к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: / возведи от тли живот мой, / Многомилостиве.
[Житейское море видя / поднимающееся волнами искушений, / я, к тихой пристани Твоей прибегнув, взываю Тебе: / «Возведи от гибели жизнь мою, / Многомилостивый!»]
Р аспинаемь, Владыко, гвоздьми убо, / клятву юже на нас потребил еси: / копием же прободаемь в ребро, / адамово рукописание растерзав, мир свободил еси.
[Распинаемый гвоздями, Ты, Владыка, / проклятие, бывшее против нас, изгладил, / и в ребра копьем пронзаемый, / разорвав рукописание против Адама, / мир освободил.]
А дам низведеся, лестию запят быв, ко адове пропасти: / но иже естеством Бог же и милостив, / сшел еси на взыскание, / и на раму понес, совоскресил еси.
[Адам, обманом поверженный, / низведен был в пропасть ада; / но Ты, Бог по естеству и сострадания полный, / сошел на поиски его / и, взяв на Свои плечи, / воскресил с Собою.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
П речистая Владычице, / рождшая человеком кормчию Господа, / страстей моих непостоянное и лютое утоли смущение, / и тишину подаждь сердцу моему.
[Успокой, Всечистая Владычица, / смертным Кормчего – Господа – родившая, / страстей моих волнение непостоянное и страшное, / и тишину даруй сердцу моему.]
Кондак, глас 6-й
Ж ивоначальною дланию / умершия от мрачных удолий, / Жизнодавец воскресив всех Христос Бог, / воскресение подаде человеческому роду: / есть бо всех Спаситель, / Воскресение и Живот, и Бог всех.
[Живоначальною Своею дланию / из мрачных глубин всех умерших воскресив, / Податель жизни Христос Бог, / воскресение даровал человеческой природе, / ибо Он – Спаситель всех, воскресение и жизнь / и Бог всего!]
Икос
К рест и погребение Твое, Жизнодавче, воспеваем вернии, и покланяемся, / яко ад связал еси, Безсмертне, яко Бог всесильный: / и мертвыя совоскресил еси, и врата смертная сокрушил еси, / и державу адову низложил еси, яко Бог. / Темже земнороднии славословим Тя любовию, воскресшаго, / и низложившаго вражию державу всепагубную, / и всех воскресившаго в Тя веровавших, / и мир избавльшаго от стрел змииных, / и от прелести вражия, яко Бог всех.
[Крест и гроб Твой, Податель жизни, / мы, верные, воспеваем и поклоняемся Тебе; / ибо Ты ад связал, Бессмертный, как Бог всесильный, / и мертвых с Собою воскресил, / и врата ада сокрушил, / и могущество смерти уничтожил, как Бог. / Потому мы, на земле рожденные, славословим Тебя с любовью / – воскресшего, уничтожившего мощь всегубителя-врага, / и воскресившего всех, в Тебя уверовавших, / и от стрел змия избавившего мир, / и нас избавившего, как единый сильный, от обольщения вражия. / Потому мы воспеваем благоговейно воскресение Твое, / ибо Ты – Бог всего.]
Песнь 7
Ирмос: Р осодательну убо пещь / содела Ангел / преподобным отроком, / халдеи же опаляющее / веление Божие / мучителя увеща вопити: / благословен еси, Боже отец наших.
[Росоносною соделал печь / Ангел для благочестивых отроков, / а Божие веление, халдеев опалявшее, / мучителя убедило взывать: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»]
Р ыдающее во страсти Твоей солнце, во мрак облечеся, / и во дни по всей, Владыко, земли свет померче, вопия: / благословен еси Боже отец наших.
[Оплакивая страдание Твое, / солнце мраком облекалось, / и днем по всей земле, Владыка, / свет померк, взывая: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»]
О блекошася Христе схождением Твоим во свет преисподняя, / праотец же веселия исполнь, явися ликовствуя, взыграся, вопия: / благословен еси, Боже отец наших.
[Озарилась светом преисподняя / чрез Твое, Христе, сошествие; / а праотец, явившись радости исполненным, / в восторге ликовал, взывая: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Т обою, Мати Дево, / свет возсия всей вселенней светлый: / Зиждителя бо Ты всех родила еси Бога, / Егоже проси, Всечистая, / нам низпослати верным велию милость.
[Чрез Тебя, Матерь-Дева, яркий свет / взошел для всей вселенной; / ибо Ты родила Создателя всех – Бога. / Испроси у Него, Всечистая, / да ниспошлет нам, верным, великую милость.]
Песнь 8
Ирмос: И з пламене преподобным росу источил еси, / и праведнаго жертву водою попалил еси: / вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. / Тя превозносим во вся веки.
[Из пламени Ты для благочестивых росу источил, / и жертву праведника водою попалил: / ибо все Ты совершаешь, Христе, одним Своим хотением. / Тебя мы превозносим во все века.]
И удейския древле пророкоубийцы люди, / богоубийцы зависть ныне содела, / Тебе на крест вознесшия, Слове Божий: / Егоже превозносим во вся веки.
[Иудейский народ, / бывший в древности убийцею пророков, / зависть ныне сделала богоубийцей, / повесившим на Кресте Тебя, Слово Божие, / Которого мы превозносим во все века.]
Н ебеснаго круга не оставил еси, / и во ад сошед, всего совоздвигл еси / лежащаго во гноищи, Христе, человека, / Тя превозносяща во вся веки.
[Небесного свода не оставив, / и во ад придя, / Ты, Христе, воздвиг с Собою / всего лежащего на гноище человека, / Тебя превозносящего во все века.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
О т Света Светодавца Слова зачала еси, / и рождши неизреченно Сего, прославилася еси: / Дух бо в Тя, Отроковице, Божий вселися. / Темже Тя поем во вся веки.
[От Света Слово – света Подателя Ты зачала / и, неизреченно родив Его, прославилась, / ибо Дух Божественный вселился в Тебя, Отроковица. / Потому мы воспеваем Тебя во все века.]
Песнь 9
Ирмос: Б ога / человеком не возможно видети, / на Него же не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою бо, Всечистая, явися человеком / Слово воплощенно, / Его же величающе, / с Небесными вои / Тя ублажаем.
[Невозможно людям увидеть Бога, / на Которого не смеют полки Ангелов взглянуть; / но чрез Тебя, Всечистая, / стало видимым для смертных Слово воплощенное. / Его величая, / мы вместе с небесными воинствами / Тебя восхваляем.]
С трастей непричастен Ты пребыл еси, Слове Божий, / плотию приобщився страстем: / но решиши от страстей человека, / страстем быв страсть, Спасе наш: / един бо еси безстрастен, и всесилен.
[Непричастным страданиям Ты остался, Слово Божие, / по плоти страданиям приобщившись, / но от страстей освобождаешь человека, / став поражением страстям, Спаситель наш; / ибо Ты один пребываешь бесстрастным и всемогущим.]
Т лю смертную прием, тления соблюл еси тело Твое невкусно, / Твоя же животворящая и божественная, Владыко, душа, во аде не оставлена бысть: / но якоже от сна воскрес, нас совоздвигл еси.
[Разрушение смертное приняв, / Ты сохранил Свое тело тлению непричастным, / а Твоя животворящая и Божественная душа / во аде не оставлена, Владыка; / но как от сна восстав, / Ты нас воздвиг с Собою.]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Б ога Отца, Сына собезначальна, / вси человецы устнами убо чистыми славим, / неизреченную же и преславную Духа Всесвятаго силу чтим: / едина бо еси всесильная Троица неразлучная.
[Бога Отца и Сына собезначального / все мы, смертные, чистыми устами славим / и почитаем неизреченную и преславную / силу Всесвятого Духа; / ибо Ты одна – всемогущая, / Троица нераздельная!]
Стихиры воскресные на хвалитех, глас 6-й:
К рест Твой, Господи, / жизнь и воскресение людем Твоим есть, / и надеющеся нань, / Тебе воскресшаго Бога нашего поем: помилуй нас.
[Крест Твой, Господи, / – жизнь и воскресение для народа Твоего; / и на него надеясь, / Тебя – воскресшего Бога нашего / мы воспеваем: «Помилуй нас!»]
П огребение Твое, Владыко, / рай отверзе роду человеческому: / и от истления избавльшеся, / Тебе воскресшаго Бога нашего поем: помилуй нас.
[Погребение Твое, Владыка, / рай отверзло роду человеческому; / и от тления избавленные, / Тебя – воскресшего Бога нашего / мы воспеваем: «Помилуй нас!»]
С о Отцем и Духом Христа воспоим, / воскресшаго из мертвых, / и к Нему вопиим: / Ты Живот еси наш и Воскресение, помилуй нас.
[Со Отцом и Духом Христа воспоем, / воскресшего из мертвых, / и к Нему воззовем: / «Ты – жизнь наша и воскресение. / Помилуй нас!»]
С лава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
П реблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.
[Преблагословенна Ты, Богородица Дева, ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, Адам из него возвращен, проклятие лишилось силы, Ева освобождена, смерть умерщвлена и мы исполнились жизни. Потому, воспевая, взываем: «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»]
Тропарь воскресный
В оскрес из гроба и узы растерзал еси ада, разрушил еси осуждение смерти, Господи, вся от сетей врага избавивый; явивый же Себе апостолом Твоим, послал еси я на проповедь, и теми мир Твой подал еси вселенней, Едине Многомилостиве.
[Воскреснув из гроба, Ты расторг и оковы ада, отменил осуждение на смерть, Господи, всех от сетей врага избавив; явившись же Апостолам Твоим, Ты их послал на проповедь и через них мир даровал вселенной, Единый Многомилостивый.]